Reklama na internetu se zaměřením na sociální sítě – Jakub Zelenka
Jakub Zelenka
Bachelor's thesis
Reklama na internetu se zaměřením na sociální sítě
Internet advertising with a focus on social media
Abstract:
Předmětem bakalářské práce je problematika inzerce a reklamy na sociálních sítích. Představuje nejznámější druhy reklam, dále popisuje jednotlivé sociální sítě, jejich fungování a zjišťuje, jak je uživateli vnímána zacílená reklama. Porovnává efektivitu reklamy na Pinterestu a Facebooku, a výstupem komparace a dotazníkového šetření je pak vyvození doporučení online marketingové strategie pro web zento …moreAbstract:
The subject of the bachelor thesis is the advertising on social networks and ads. It presents the most well-known types of advertising, then describes few most used social networks, their functionalities and finds out, how targeted advertising is perceived by users. It compares the effectiveness of advertising on Pinterest versus Facebook, and the output of the comparison, and questionnaire survey …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2022
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/hl996/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2022
- Supervisor: Ing. Alena Šafrová Drášilová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Igor Pruša, Ph.D. et Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ZELENKA, Jakub. \textit{Reklama na internetu se zaměřením na sociální sítě}. Online. Bachelor's thesis. Praha: The College of Regional Development and Banking Institute - AMBIS, a.s. 2022. Available from: https://theses.cz/id/rznadr/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.AMBIS University
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Enterprise Management
Theses on a related topic
-
Economics of Internet Advertising
Lucie Langmajerová -
Internet jako inzertní médium
Michaela Pařenicová -
Internet jako inzertní médium
Zdeněk Netolický -
Internet a reklama
David Zapletal -
Comparing the Language of Print and On-line Advertising
Kristýna Mráková -
Skrytá reklama na sociálních sítích
Tereza Pantůčková -
Reklama na sociálních sítích
Kateřina Frycová -
Online reklama kosmetických značek na sociálních sítích v době zdravotní a válečné krize
Elena Zedková