Emotionalität und expressive sprachliche Mittel in den publizistischen Texten – Bc. Iva Vlčková
Bc. Iva Vlčková
Master's thesis
Emotionalität und expressive sprachliche Mittel in den publizistischen Texten
Emotionality and Expressive Language Means in Journalistic Texts
Abstract:
The diploma thesis deals with the language interpretation of emotionality and its influence on a communication partner. The thesis is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part the language means used commonly (not only) by journalists to express their emotions, opinions and evaluations are defined. Theoretical findings are subsequently demonstrated in the practical analysis …moreAbstract:
Diplomová práce se zabývá jazykovým ztvárněním emocionality a jejím působením na komunikačního partnera. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou definovány expresivní jazykové prostředky běžně používané (nejen) publicisty k vyjádřením svých emocí, názorů a hodnocení. Teoretické poznatky jsou následně demonstrovány v praktické analýze expresivních jazykových prostředků …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 7. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ta0ou/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 9. 2013
- Supervisor: PhDr. Anna Marie Halasová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / German Language and Literature
Theses on a related topic
-
The Language of Food Advertisements - Characteristics of Selected Language Means in Food Advertisements
Michaela MRKÁČKOVÁ -
Language of the New Testament Theological Texts: Ideology through Language
Marcela Zedníčková -
The Language of Job Advertisements - Characteristics of Selected Language Means in Job Advertisements
Iuliia FIALOVÁ -
The Language of Social Media
Klára Schweinerová -
The Language of the Film criticism
Vendula Stará -
The Language of Texting
Nikol Reitzová -
Vliv kinematografie na názor veřejnosti
Jana PFLEGEROVÁ -
Názor dospívajících na jejich mediální obraz
Michaela Jančálková