Formativní hodnocení a jeho vliv na rozvoj učení žáků – Bc. Lucie Šinálová
Bc. Lucie Šinálová
Master's thesis
Formativní hodnocení a jeho vliv na rozvoj učení žáků
The impact of formative assessment on the learning process
Abstract:
Předložená diplomová práce se zabývá formativním hodnocením žáků a jeho vlivem na rozvoj učení. Teoretická část se zaměřuje jak na vymezení školního hodnocení, jeho funkcí a typů, tak i na zavádění formativního hodnocení do školní praxe. V souvislosti s tím se zabývá sebehodnocením žáků a sleduje vliv tohoto hodnocení na motivaci žáků k učení. Empirická část se poté zaměřuje na aplikaci formativního …moreAbstract:
The diploma thesis deals with formative assessment of pupils and its influence on the learning process. The theoretical part focuses both on the definition of school assessment, its functions and types, and on the introduction of formative evaluation into school practice. In this context, it deals with the self-evaluation of pupils and monitors the impact of this assessment on pupils' motivation to …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 8. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/wvfif/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 9. 2020
- Supervisor: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
- Reader: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Theses on a related topic
-
Assessment for learning
Marie Vlková -
Konstrukční výzkum učebnice pro výuku angličtiny pro specifické účely
Eva Ellederová -
Testovací metody pro hodnocení radiačních efektů v přesných analogových a signálově smíšených obvodech pro aplikace v kosmické elektronice
Jiří Hofman -
Systém pro hodnocení kompetencí
Ondřej PEKTOR -
Motivation of urban and country lower-secondary school pupils to learn the English language
Veronika Tobolová -
Communication Engagement to Inspire Dialog
Jose Ignacio Nuño Orozco -
Česko-německý strategický dialog a jeho vyhodnocení
Kateřina Eiblová -
Dialog světla a zvuku v performativním umění
Jan Tranta