Obsahová analýza vybraných čítanek pro 9. ročník ZŠ – Bc. Eliška Michalcová
Bc. Eliška Michalcová
Master's thesis
Obsahová analýza vybraných čítanek pro 9. ročník ZŠ
Content Analysis of Reading Books for 9th Grade of Lower Secondary Schools
Abstract:
Diplomová práce se zabývá staršími čítankami pro 9. ročník z let 2000 až 2010, které jsou na základních školách dodnes používány. První část práce se zabývá čítankami jako specifickými typy učebnic a jejich funkcemi, literární výchovou na základních školách a v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní školy a metodologiemi obsahové analýzy a dotazníkového šetření. Druhá část se věnuje obsahové analýze …moreAbstract:
Diploma thesis focuses on older reading books for 9th grade of lower secondary schools published in years 2000-2010 and used until nowadays. The first part of the thesis deals with reading books as specific types of textbooks and their functions, with literature as a subject in primary schools and Framework Education Programme, and with methodologies of contents analysis and questionnaire survey. The …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fn9n8/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2021
- Supervisor: Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature
Theses on a related topic
-
The current status of reading paper books vs. electronic books
Kristýna Mrázová -
Developing Intercultural Communicative Competence at Lower-secondary Schools
Sofia Sonina -
Implementation of Experiential Learning in the Form of Escape Games within English Lessons at Lower-Secondary Schools
Veronika Dufková -
The Integration of English Language and Music at Lower Secondary Schools with an Emphasis on the Development of Practical Skills
Marie Stodůlková -
Educational methods applied in teaching English at lower secondary schools to Roma pupils during distance learning
Petra Faktorová -
Nonsens v čítankách pro 2. stupeň ZŠ
Veronika DLOUHÁ -
Komika a humor v čítankách pro 2. stupeň základních škol
Tereza SCHRAMMOVÁ -
Pedagogicko-didaktické parametry čítanek pro 2. stupeň ZŠ
Martin GREGOR