The use of pop songs in the EFL classroom – Lenka Ornerová
Lenka Ornerová
Master's thesis
The use of pop songs in the EFL classroom
The use of pop songs in the EFL classroom
Abstract:
The diploma project deals with the use of pop songs in the EFL classroom at lower and upper secondary schools. The main aim of teaching through pop songs is to raise the intrinsic motivation of students. The theoretical part is based on relevant background literature. The practical part is based on the findings of a survey among English teachers and students, and an analysis of textbooks. In addition …viacAbstract:
Diplomová práce pojednává o využití populárních písní ve výuce anglického jazyka na 2. stupni základních škol, středních školách a gymnáziích. Hlavním cílem výuky prostřednictvím současných populárních písní je zvýšení vnitřní motivace žáků a navození příjemné atmosféry v hodině. V teoretické části práce jsou zpracovány poznatky z odborné literatury. Praktická část obsahuje výsledky průzkumu mezi učiteli …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 3. 2009
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 27. 5. 2009
- Vedúci: Zuzana Bartsch veselá
- Oponent: Josef Nevařil
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 30. 3. 2009 dostupné: světu
Univerzita Palackého
Pedagogická fakultaMaster programme / odbor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka a německého jazyka pro 2. stupeň základních škol
Práce na příbuzné téma
-
The Relationship Between Pop Songs Used in the Film Forrest Gump and the History of the United States from the 1950s to the 1970s
Hana Barborková -
The City in Songs, Songs in the City: The Image of New York in the Folk Music of the 1960s
Tomáš Racek -
The City in Songs, Songs in the City: The Image of London in the Music of the 1970s and 1980s
Lucie Žáčková -
The Use of Songs in the Classroom with a Focus on Grammatical Mistakes
Žaneta Voldánová -
How Drama Affects Foreign Language Anxiety and Peer Relationships in The EFL Classroom
Victoria Applegate Spaulding -
Using Mindfulness Activities in the EFL Classroom
Kateřina Zedníčková -
Towards the Implementation of Content-Based Instruction in the EFL classroom
Tereza Brzá -
Using pop songs to improve pronunciation in the EFL classroom
René Wodecki
Názov
Vložil
Vložené
Práva