Speciální školství v České republice a ve Spojených státech amerických – Petr MOC
Petr MOC
Bachelor's thesis
Speciální školství v České republice a ve Spojených státech amerických
Speciální školství v České republice a ve Spojených státech amerických
Special education in the Czech Republic and in the United States of America
Abstract:
This research shows that quality of special education in the Czech Republic is favorable to special education in the United States of America. Although there are 309,031,851 people living in the USA according to US Census Bureau's Web1 site and it is considered to have the largest economy, the Czech Republic is able to provide very similar quality of special education as the improvement and innovation …moreAbstract:
Tato bakalářská práce si klade za cíl dokázat, že speciální školství v České republice je svou kvalitou a péčí o studenty s pohybovým, mentálním a kombinovaným postižením srovnatelné s kvalitou speciálního školství světové velmoci Spojených států amerických.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 5. 2010
Thesis defence
- Date of defence: 26. 5. 2010
- Supervisor: Mark Andrew Brandon, M.A.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MOC, Petr. \textit{Speciální školství v České republice a ve Spojených státech amerických}. Online. Bachelor's thesis. Ústí nad Labem: University of Jan Evangelista Purkyně in Ústí nad Labem, Faculty of Education. 2010. Available from: https://theses.cz/id/s3ps7b/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
MOC, Petr. Speciální školství v České republice a ve Spojených státech amerických. Ústí nad Labem, 2010. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 26. 05. 2010
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakultaJAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Anglický jazyk a literatura (jednooborové), General base (educational)
Theses on a related topic
-
Picture Exchange Communication System for Autistic Learners in the Czech Republic and Ireland
Hana Adámková -
Accessibility of Teaching Materials in English Language and Literature with a Focus on Pupils with Special Needs
Radka Machálková -
Teachers’ views on accommodating learners of English with special educational needs
Nikola Bartošová -
Teaching English as a foreign language to children with special learning needs at primary school
Kateřina Kašpárková -
ENGLISH LANGUAGE TEACHING TO MENTALLY IMPAIRED STUDENTS IN CZECH PRACTICAL SCHOOLS FOR CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS
Tomáš WALOSZEK -
Activities for Teaching English to Children with Special Needs
Kamila Roszak -
Teaching English to Children with Special Needs
Petra Kostelníková -
Inclusive Education the way for future for Fiji schools: A comparative case study of Inclusive Education in the Czech Republic Schools in Brno and Fiji Primary Schools
Sunil Kumar