Anna-Maria Zwyrtková

Master's thesis

Exploatace ženského těla v reklamě: sexismus jako marketingový nástroj

Exploitation of the female body in advertising: sexism as a marketing strategy
Abstract:
Diplomová práce zkoumá exploataci ženského těla a sexu v reklamě. Teoretická část se zabývá ideálem ženské krásy, jeho mediálním znázorňováním a následným dopadem na společnost. Jsou zde uvedeny výsledky již provedených zahraničních výzkumů. Dále je popsán vývoj sexu v reklamě, druhy sexuální informace a nákupní cesta spotřebitele. Praktická část zkoumá na základě kvalitativního i kvantitativního výzkumu …more
Abstract:
The thesis explores the exploitation of a female body and sex in advertising. The theoretical part talks about the ideal image of the woman beauty, its representation in the media and its subsequent impact on society. The first part includes the results of previous researches carried out abroad. It also describes the development of sex in advertising, types of sexual information, as well as the consumer …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 6. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 1. 2019
  • Supervisor: Stanislav Horný
  • Reader: Tomáš Sigmund

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/75167

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management