Exploatace ženského těla v reklamě: sexismus jako marketingový nástroj – Anna-Maria Zwyrtková
Anna-Maria Zwyrtková
Master's thesis
Exploatace ženského těla v reklamě: sexismus jako marketingový nástroj
Exploitation of the female body in advertising: sexism as a marketing strategy
Abstract:
Diplomová práce zkoumá exploataci ženského těla a sexu v reklamě. Teoretická část se zabývá ideálem ženské krásy, jeho mediálním znázorňováním a následným dopadem na společnost. Jsou zde uvedeny výsledky již provedených zahraničních výzkumů. Dále je popsán vývoj sexu v reklamě, druhy sexuální informace a nákupní cesta spotřebitele. Praktická část zkoumá na základě kvalitativního i kvantitativního výzkumu …moreAbstract:
The thesis explores the exploitation of a female body and sex in advertising. The theoretical part talks about the ideal image of the woman beauty, its representation in the media and its subsequent impact on society. The first part includes the results of previous researches carried out abroad. It also describes the development of sex in advertising, types of sexual information, as well as the consumer …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 6. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/75167
Thesis defence
- Date of defence: 25. 1. 2019
- Supervisor: Stanislav Horný
- Reader: Tomáš Sigmund
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/75167
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Arts Management
Theses on a related topic
-
Nahota v reklamě
Filip ZVĚŘINA -
Nahota v reklame
Sindy Šnúriková -
Genderové stereotypy v reklamě
Petra Jílková -
Právní a etický rámec užití nahoty v marketingové komunikaci společností módního průmyslu
Veronika Vénosová -
Nahota a erotické motivy v české reklamě od roku 1990
Lucie DUBOVÁ -
Nahota a erotické motivy v české reklamě od roku 1990
Mária JURÁŠOVÁ -
Effectiveness of Sex in the Advertisement: Compar ison of Consumer Reaction of British and Japanese
Uyuki Tanaka -
Erotika a sex v reklamě
Anna Janoušková