Bc. Anna Bromová

Bachelor's thesis

Marketingová komunikace environmentálního uvědomění vybraných podniků

Marketing Communication of the Environmental Consciousness of the Companies
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje teoretickému vymezení zeleného marketingu a jeho kvalitativnímu výzkumu na webových stránkách tří podniků. Východiskem práce je předpoklad, že poptávka po environmentálně šetrných výrobcích motivuje podniky zavádět strategie zeleného managementu a marketingu. Cílem práce je vyvodit charakteristické rysy, společné znaky a rozdíly marketingové komunikace environmentální příznivosti …more
Abstract:
Bachelor thesis Marketing Communication of the Environmental Consciousness of the Companies deals with theoretical definition of green marketing on web pages of three companies and its qualitative research. The starting assumption of this thesis is that companies are motivated to implement green management and marketing strategies because of the demand on environmentally friendly products. The aim …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 5. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2015
  • Supervisor: Ing. Eva Štěpánková, Ph.D.
  • Reader: Ing. Klára Kašparová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií