Andrej Babiš a jeho média v době mediatizace – Bc. Vojtěch Boháč
Bc. Vojtěch Boháč
Master's thesis
Andrej Babiš a jeho média v době mediatizace
Andrej Babiš and his media in times of mediatization
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na vzájemný vztah masmédií a politických stran v mediatizovaném světě. Skrze koncept mediatizace a strany typu firmy se snaží určit, jakou pozici mají soukromá média vlastněná politickým podnikatelem na úspěch či neúspěch jeho politického projektu. Konkrétně se zaměříme na zkoumání strany typu firmy ANO2011 politického podnikatele Andreje Babiše a jeho médií.Abstract:
In this diploma thesis we focus on the relations of mass-media and political parties in contemporary world. We will approach the role of private-owned mass-media in hands of political enterpreneur trough the concept of mediatization and business-firm party model. We will focus on the example of Andrej Babiš and his business-firm project ANO2011 and his media house Mafra.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 5. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gdqa0/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2018
- Supervisor: Mgr. Miloš Gregor, Ph.D.
- Reader: doc. Andrew Lawrence Roberts, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Political Science / Political Science
Theses on a related topic
-
Případová studie strany Borise Kollára z hlediska konceptu strany - obchodní firmy
Jan Mareš -
Distribuční proces tisku firmy MAFRA a.s
Veronika Vůjtěchová -
Odhad hodnoty firmy MAFRA, a.s.
David Hai -
Firma v konkurenčním prostředí
Viktor Otec