Bc. Lucie Kalandříková

Bachelor's thesis

Hudba v televizních reklamách a její možné působení na diváka

Music in TV commercials and its possible influence on the viewer
Abstract:
Bakalářská práce na téma „Hudba v televizních reklamách a její možné působení na diváka“ popisuje reklamu, hudbu v ní použitou a její působení na diváka. Práce je rozdělena na dvě části – teoretickou a výzkumnou. Teoretická část je zaměřena na hudbu v reklamě, její vymezení a popis, jaká hudba může v reklamě znít. Věnuje se také psychologii reklamy. Tedy skrze jaké psychologické prostředky na nás nejen …more
Abstract:
This bachelor thesis „Music in TV commercials and its possible influence on the viewer” describes advertising, the music in it and its influence on the viewer. The work is divided into two parts – theoretical and research. Theoretical part is focused on the music in advertising, its definition and description, what kind of music is played in advertisements. It also deals with advertising psychology …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 1. 2018
  • Supervisor: doc. PhDr. Marek Sedláček, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Milena Tomanová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta