Výměnný obrázkových komunikační systém u dítěte s poruchou autistického spektra – Mgr. Zuzana Sedláčková
Mgr. Zuzana Sedláčková
Bachelor's thesis
Výměnný obrázkových komunikační systém u dítěte s poruchou autistického spektra
The Picture Exchange Communictaion System of child with disorder of autistic spectrum
Abstract:
Anotace Bakalářská práce se zabývá využitím Výměnného obrázkového komunikačního systému u dítěte s poruchou autistického spektra. V teoretické části je pojednáno o problematice autismu, etiologii poruchy, triádě postižení, dále o významu komunikace, alternativní a augmentativní komunikaci, o metodice VOKS – je popsáno všech sedm výukových lekcí a čtyři lekce doplňkové. V praktické části je uvedena …moreAbstract:
Annotation The thesis deals with the usaje of The Picture Exchange Communication Systém by the boy with disorder of autistic spectrum. In the theoretical part there are specified problems of autism, its etiology, triad of impairments, then the meaning of communication, alternative and augmentative communication, and the metodology of PECS – its seven tutorial issues and four additional ones. In the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vdn97/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2009
- Supervisor: PhDr. Dagmar Přinosilová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Petra Röderová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SEDLÁČKOVÁ, Zuzana. \textit{Výměnný obrázkových komunikační systém u dítěte s poruchou autistického spektra}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2009. Available from: https://theses.cz/id/slibv4/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Public awareness about the usage possibilities of alternative and augmentative communication by people with autism, comparative study between the Czech Republic and Finland
Petra KUCHAŘOVÁ -
Srovnání interakčního a komunikačního stylu učitele a žáka na alternativní a standardní škole
Lucie STRAŠILOVÁ -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace u dětí s autismem a mentálním postižením
Tereza Kulhánková -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace ve speciální třídě mateřské školy Duha Praha 5
Klára Kajerová -
Komunikace dětí s autismem
Lenka Lukašíková -
Využití systémů alternativní a augmentativní komunikace u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
Michaela Plšková -
Alternativní typy komunikace osob s autismem
Izabela SZTURCOVÁ -
Nácvik komunikace u dítěte s diagnózou autismus v kombinaci s totální hluchotou po kochleární implantaci
Ladislav Daněk