Bc. Zuzana Radová

Master's thesis

Okázalá spotřeba jako téma emočního apelu v reklamě – projektový návrh reklamní komunikace v tiskových médiích

The Conspicuous Consumption as a Theme of Emotional Appeal in Advertisement – Project Proposal of Advertising Communication in Print Media
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou využití sociálních profitů agregovaných okázalou spotřebou jako marketingovým argumentem sdělovaným prostřednictvím tiskové reklamy. Okázalá spotřeba je zde chápána jako významný argument obsažený v reklamním sdělení motivující ke koupi luxusního produktu. Prvním teoretickým východiskem je výklad emocí tak, jak je popisuje současná psychologie, a jejich role …more
Abstract:
In this thesis, I explore the usage of social profits aggregated by conspicuous consumption as a marketing mechanism in printed advertisement. The conspicuous consumption is perceived as an essential argument incorporated into advertising, which motivates the consumers to buy luxury products. In the first theoretical section, I discuss the interpretation of emotions from the viewpoint of modern psychology …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2020
  • Supervisor: PhDr. Pavel Čírtek
  • Reader: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní