Finanční výhody a nevýhody v prodeji a nákupu v e-shopech – Bc. Lenka Křížová
Bc. Lenka Křížová
Master's thesis
Finanční výhody a nevýhody v prodeji a nákupu v e-shopech
Abstract:
Online nakupování stále více oslovuje zákazníky po zkušenostech s pandemií COVID-19. Cílem práce je zhodnocení finančních výhod a nevýhody e-commerce s pandemií COVID-19 a navrhnutí trendů. Pro řešení dané problematiky byly využity metody dotazníkového šetření, analýzy časových řad, dat a statistik. Ve výstupech došlo ke zjištění, že stále převažuje 56,2 % preferujících volbu kamenných prodejen. Společně …moreAbstract:
Online shopping is increasingly appealing to customers after the experience of the COVID-19 pandemic. The aim of the work is to evaluate the financial advantages and disadvantages of e-commerce on the domestic market and to analyze the COVID-19 pandemic and propose trends. The methods of questionnaire survey, analysis of time series, data and statistics were used to solve the given problem. In the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2023
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/gju7p/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 6. 2023
- Supervisor: Ing. Róbert Kuchár, Ph.D.
- Reader: Ing. Markéta Švajnerová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KŘÍŽOVÁ, Lenka. \textit{Finanční výhody a nevýhody v prodeji a nákupu v e-shopech}. Online. Master's thesis. České Budějovice: Institute of Technology and Business in České Budějovice. 2023. Available from: https://theses.cz/id/so0tn9/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Master programme / field:
Business Economy / Business Administration
Theses on a related topic
-
Spotřebitelské nákupní chování na trhu smartwatch v Jihomoravském kraji
Dominika Matějová -
Spotřebitelské akce a jejích vliv na nákupní chování
Kamila Paulová -
Nákupní chování zákazníků na spotřebitelských trzích
Jana Pupavová -
Influencer marketing jako faktor ovlivňující nákupní chování či spotřebitelské vnímání v kosmetickém segmentu
Kristýna Čiháková -
Neuromarketing a jeho vliv na nákupní chování spotřebitelů
Kristýna Hörnerová -
Nákupní chování vybraného spotřebitelského segmentu mládeže
Petra Sudolská -
Nákupní chování vybraného spotřebitelského segmentu mládeže
Adéla Štanderová -
Vliv influencerů na spotřebitelské chování a nákupní rozhodování
Nela KLÍMOVÁ