Sharing is Caring: Pair Work as a Supportive Tool for Learners with Speaking Difficulties at Czech Secondary Schools – Bc. Jiří Albrecht
Bc. Jiří Albrecht
Master's thesis
Sharing is Caring: Pair Work as a Supportive Tool for Learners with Speaking Difficulties at Czech Secondary Schools
Sharing is Caring: Pair Work as a Supportive Tool for Learners with Speaking Difficulties at Czech Secondary Schools
Anotácia:
Tato diplomová práce se zabývá pohledy a názory učitelů na použití párové práce v mluveném projevu jako podpůrného nástroje pro studenty, kteří při mluvení trpí nějakými obtížemi. Autor této práce absolvoval rozhovory s 15 učiteli anglického jazyka (10 z nich bylo mladších s maximálně 3 lety praxe a 5 z nich zkušenějších s alespoň 10 lety praxe). Pro získání jejich názorů a pohledů byly použity polostrukturované …viacAbstract:
This thesis aims to explore teachers’ beliefs and opinions on use of pair work in speaking as a supportive tool for students who suffer from speaking difficulties. The author of this thesis interviewed 15 teachers of the English language (10 of them were young with 3 years of teaching practice or less and 5 were experienced ones who have been teaching for 10 years or more). Semi-structured interviews …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 12. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/xvdtt/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 31. 1. 2023
- Vedúci: Dr. phil. Thomas Rankin
- Oponent: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
ALBRECHT, Jiří. \textit{Sharing is Caring: Pair Work as a Supportive Tool for Learners with Speaking Difficulties at Czech Secondary Schools}. Online. Diplomová práca. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Arts. 2022. Dostupné z: https://theses.cz/id/sp5lxq/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Upper Secondary School Students’ Perceptions about Learner Autonomy in Preparation for B2 First
Martina Ambrozová -
"Could you repeat IT?": Error Analysis of Pair Work Oral Production of Czech Secondary School Students
Miryana Georgieva Slavíková -
Quizlet and its impact on Czech secondary school students' habits and effectiveness of learning new vocabulary
Ondřej Kaňa -
Motivation to Learn English: An Inquiry into In-class and Extramural Motivation of Czech Upper-Secondary School Students
Tímea Petrovičová -
Utilization of YouTube for autonomous learning purposes among Czech secondary school students
Sabina Sedláková -
Inclusive Education the way for future for Fiji schools: A comparative case study of Inclusive Education in the Czech Republic Schools in Brno and Fiji Primary Schools
Sunil Kumar