Bc. Petra Valentová

Master's thesis

Psychologická kritéria ovlivňující segmentaci trhu

Psychological Criteria Acting on Market Segmentation
Abstract:
Práce je rozdělena v teoretické části do dvou hlavních částí, které jsou zaměřeny na charakteristiku segmentace trhu z teoretického i praktického pohledu. První, rozsáhlá kapitola zahrnuje rozdělení trhu dle „tradičních“ kritérií, ale také podle hlavních psychologických faktorů, jako jsou různé životní styly spotřebitelů dle jejich charakteru osobnosti, motivace, jejich postoje k řešení problémů, příslušnosti …more
Abstract:
Theoretical part of this work consists of two main parts which are focused on market segmentation from theoretical and practical point of view. First chapter deals with market segmentation according to „traditional“ criterion and main psychological factors such as consumers lifestyles depending on their personality, motivation and their attitude to problems, and their social class etc. Different contemporary …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 6. 2013
  • Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
  • Reader: PhDr. Ladislav Lašek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní