Die Bedeutung der Suggestopädie als Lehr- und Lernmethode im Fremdsprachenunterricht – Bc. Pavlína Kocourková
Bc. Pavlína Kocourková
Bachelor's thesis
Die Bedeutung der Suggestopädie als Lehr- und Lernmethode im Fremdsprachenunterricht
Importance of Suggestology as a tuitional and teaching method in teaching foreign language
Abstract:
KOCOURKOVÁ Pavlína: Significance of Suggestology as a teaching and learning method in the education foreign languages, Bachelor`s work, 2009, s.66, Masaryk University, Teacher`s college, Department of Germany language and literature,Head of final work:PhDr.Alice Brychová This work constitutes one of alternative teaching method- Suggestology,which is focused on education foreign languages. Theoretical …moreAbstract:
KOCOURKOVÁ Pavlína:Význam Sugestopedie jako vyučovací a učební metody ve výuce cizích jazyků, bakalářská práce, 2009, s.66, Masarykova Univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra německého jazyka a literatury, Vedoucí závěrečné práce:PhDr.Alice Brychová Tato práce představuje jednu z alternativních vyučovacích metod - Sugestopedii, se zaměřením na výuku cizích jazyků. Teoretická část pojednává o vzniku …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/xzql9/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2009
- Supervisor: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KOCOURKOVÁ, Pavlína. \textit{Die Bedeutung der Suggestopädie als Lehr- und Lernmethode im Fremdsprachenunterricht}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2009. Available from: https://theses.cz/id/sqccsx/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - German Language
Theses on a related topic
-
Hejného metoda výuky matematiky a její sociální aspekt
Ondřej Raška -
Alternativní vyučovací metoda sugestopedie ve výuce anglického jazyka na základní škole
Tereza Křenová -
Sfumato- alternativní metoda ve výuce elementárního čtení a psaní
Kristýna NOVÁKOVÁ -
Sugestopedie jako efektivní metoda výuky cizího jazyka pro žáky se specifickými poruchami učení a tělesným postižením
Miroslava Kupová -
Alternativní metoda sugestopedie jako inspirace pro hodiny anglického jazyka v jazykové škole
Marika Kovácsová -
Shinichi Suzuki a jeho metoda výuky hry na smyčcové nástroje
Lenka Němcová -
Alternativní metody výuky geografie
Anna Auermüllerová -
Roles and Actions of English Teachers in Alternative Schooling
Monika Janáková