Mgr. Ľuboslava Pištejová

Master's thesis

Nekomerční reklama a její limity

Uncommercial Advertising and it s Limits
Abstract:
Tato diplomová práce zkoumá právní aspekty nekomerční reklamy. První části práce se věnují vymezení pojmu nekomerční reklamy, její efektivity a rozboru aplikovatelných právních předpisů a samoregulace. Klíčové části práce analyzují používání emotivních motivů na konkrétních příkladech reklamních kampaní a různé typy nekomerční reklamy zasahující také do komerční sféry. Závěr práce obsahuje zhodnocení …more
Abstract:
This thesis analyses the legal aspects of uncommercial advertising. First parts of this thesis deals with the definition of uncommercial advertising, its effectiveness and applicable laws and self-regulation. The key chapters examine using of emotional themes in specific examples of advertising campaigns and different types of uncommercial advertising containing commercial aspects. The final part of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 3. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 5. 2011
  • Supervisor: doc. JUDr. Dana Ondrejová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakulta