Zavedení nového produktu do prodeje v systému MLM – Alena Janová
Alena Janová
Bachelor's thesis
Zavedení nového produktu do prodeje v systému MLM
Implementation of the New Product in the Distribution of MLM
Abstract:
Práce je ve své první části zaměřena na popis základních principů fungování Multi-level marketingu (MLM), vysvětlení používaného názvosloví a objasnění jednotlivých, v praxi využívaných, systémů. Dále je uvedeno porovnání MLM s přímým prodejem a charakteristika možných podvodných praktik, jež jsou s MLM často chybně zaměňovány. Shrnula jsem zde i teorii spojenou s motivací, odměňováním a psychologií …moreAbstract:
The work is in its first part is focused on the description of the basic principles of Multi Level Marketing (MLM) operations, explanation of the terminology used and clarification of individual systems used in practice. The work then follows a comparison between MLM against direct sales and the characteristics of possible fraudulent practices, which are often occurrences within MLMs. I also summarized …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 3. 2021
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Arnošt Traxler, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JANOVÁ, Alena. \textit{Zavedení nového produktu do prodeje v systému MLM}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2021. Available from: https://theses.cz/id/sxpepq/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics Policy and Administration / Public Administration and Regional Development
Theses on a related topic
-
Plán kompenzačních cvičení pro dorosteneckou kategorii v požárním sportu
Kamila Krejčí -
Problém zastoupení: vztah mezi kompenzačním plánem a výkonností podniku
Anna Proshunina -
To what extent is green product relevant for generation Z? The future of green product in automotive industry.
Petra Lauerová -
Product placement ve filmech Marvel Cinematic Universe
Eliška Filípková -
Product placement jako marketingový nástroj v současném filmu
Anastasia Shulpina -
Kognitivní procesy spotřebitele a rozpoznávání product placementu na sociálních sítích
Eva Ebermannová -
Product placement jako forma reklamy a jeho vliv na veřejnost
Ivana Vlčková -
Diferenciace podoby a užití product placementu, aneb autorský producentský přístup Miloslava Šmídmajera
Zuzana Krupová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights