Dopad spotrebných daní na správanie spotrebiteľa – Bc. Zuzana Jašková
Bc. Zuzana Jašková
Master's thesis
Dopad spotrebných daní na správanie spotrebiteľa
Impact of consumption taxe on consumen behavior
Abstract:
This diploma work deals with the incidence of consumption taxes to consumers and is devided to 3 parts and chapters as follows: The first chapter of diploma work is about general history of taxes, fundamental terms, canons of taxation, tax system in Slovak Republic and principles of consumption taxes of wine, beer, spirit, tobacco, mineral oils, coal, natural gas and electricity. In the second part …moreAbstract:
Diplomová práca pojednáva o dopade spotrebných daní na správanie spotrebiteľa. Práca je rozdelená do 3 častí a pozostáva z nasledujúcich kapitol. Prvá kapitola diplomovej práce je všeobecne zameraná na históriu daní, vymedzenie základného pojmu daň, daňových zásad, náležitosti daní, sústavu daní v Slovenskej republike a charakteristiku spotrebných daní z vína, piva, liehu, tabaku, minerálnych olejov …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2010
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/p21oj/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2010
- Supervisor: Ing. Radoslav Bajus, PhD.
- Reader: prof. Ing. Marta Orviská, PhD.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JAŠKOVÁ, Zuzana. \textit{Dopad spotrebných daní na správanie spotrebiteľa}. Online. Master's thesis. Praha: The College of Regional Development and Banking Institute - AMBIS, a.s., Banking Institute/College of Banking SK. 2010. Available from: https://theses.cz/id/t1jddb/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola regionálního rozvoje a Bankovní institut – AMBIS, Bankovní institut vysoká škola SKBanking Institute/College of Banking
Banking Institute/College of Banking SKMaster programme / field:
Economics and Management / Finance
Theses on a related topic
-
Komparace úrovně kvality, ceny a prezentace ovoce a zeleniny mezi obchodními řetězci působícími v České republice
Vendula PÍSAŘÍKOVÁ -
Vstup firmy na zahraniční trh. Případová studie expanze e-shopu na německý trh
Filip Švabovský -
Pracovní trh České republiky v kontextu zahraniční pracovní síly (Pracovní trh zahraničních osob v ČR)
Luboš Zíka -
Metody vstupu na zahraniční trh se zaměřením na švédský trh
Nikola Chalupská -
Kritická analýza vstupu společnosti na německý trh a porovnání s analýzou expanze společnosti na polský trh
Roman Novák -
Trh práce ve vybraném regionu
Klára Široká -
Vstup již zavedené firmy na slovenský trh
Sebastian Wolf -
Sektorové bilance a trh nemovitostí
Jana Dobrovolná