Alexandra Juhosová

Master's thesis

Kladení otázek jako efektivní strategie ke zlepšení čtení s porozuměním v hodinách anglického jazyka

Questioning as an effective strategy for improving reading comprehension in EFL classes
Abstract:
The aim of this thesis was to verify the hypothesis that using appropriately chosen, formulated and sequenced questions that fit particular learning situations can involve the learners into the reading process effectively and help them better understand a text. The project was designed and afterwards administered to eighth grade pupils of the English classes at the elementary school of Kynšperk nad …more
Abstract:
Cílem této práce bylo ověřit hypotézu, že pomocí vhodně zvolené, vhodně formulované a zároveň vhodně zařazené otázky, která odpovídá konkrétní výukové situaci, mohou být žáci efektivněji zapojeni do procesu čtení a zároveň tak lépe porozumět textu. Projekt byl navržen a následně testován v osmém ročníku základní školy v Kynšperku nad Ohří během hodin anglického jazyka. Projekt se skládal ze tří různých …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2012
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 5. 2012
  • Supervisor: PaedDr. Zuzana Šaffková, CSc., M.A.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Juhosová, Alexandra. Kladení otázek jako efektivní strategie ke zlepšení čtení s porozuměním v hodinách anglického jazyka. Liberec, 2012. diplomová práce (Mgr.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN