Sara Jandreska

Bachelor's thesis

Influenceři na socialních sítích a jejich využití v oblasti marketingu

Influencers on social media and their utilisation in marketing
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá influencer marketingem a jeho využití na sociálních sítích. Jejím cílem je prozkoumat chování influencera v oblasti influencer marketingu na sociálních sítích z pohledu influencera i z pohledu sledujících. Teoretická část této práce se zabývá jednotlivými pojmy marketingu a jejich definicemi. Praktická část poté analyzuje kampaň konkrétní značky a následně zkoumá influencer …more
Abstract:
This bachelor thesis is about influencer marketing utilisation on social media. The aim of this work is to explore influencers’ behaviour in the influencer marketing area on social media from both the influencers’ and the followers’ point of view. The theoretical part of this work is about various marketing terms and their definition. The practical part of this work then analyzes a campaign of one …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2020

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Zdeněk Sedláček
  • Reader: Ludmila Navrátilová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., NEWTON College a.s.