Using Video Recordings as Teaching Materials – Bc. Marie Majerová
Bc. Marie Majerová
Diplomová práce
Using Video Recordings as Teaching Materials
Using Video Recordings as Teaching Materials
Anotace:
Tato práce se zabývá videonahrávkami orientovanými na dětského diváka s důrazem na výuku a použití anglického jazyka. Cílovou skupinou těchto nahrávek a souvisejícího výzkumu jsou děti v rozmezí 3-6 let, u kterých anglický jazyk není rodnou řečí. Tato práce zkoumá nejen obsahové hledisko videonahrávek, ale rovněž stanovuje kritéria pro jejich využití ve výuce anglického jazyka, a zkoumá jejich vzdělávací …víceAbstract:
This thesis deals with video records focused on a child viewer with the emphasis on teaching and using English language. The target age group of these video records and research related to them is a group of children between 3 and 6 years who are not native speakers of English language. This thesis analyses not only the contents viewpoint but also establishes criteria for their usage in teaching English …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 4. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/o0e3y/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 6. 2014
- Vedoucí: Mgr. Naděžda Vojtková
- Oponent: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
English as a marketing tool in a non-English speaking environment - a case study of Ikea
Polina Rachkova -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile Language Applications as Tools in Second Language Learning.
Filip Staněk