Rebranding of a corporate division after an acquisition – Klára Urbanová
Klára Urbanová
Bachelor's thesis
Rebranding of a corporate division after an acquisition
Rebranding korporátní divize po akvizici
Abstract:
Cílem této práce je analyzovat vytvoření nové image značky a vývoj vhodné komunikace značky pro novou rebrandovanou divizi. V této práci budou použity kvalitativní smíšené metody sestávající z (i) obsahové analýzy marketingové komunikace a (ii) tematické analýzy hloubkového rozhovoru. Výsledky výzkumu umožní lépe porozumět (i) tvorbě a transformaci klíčových prvků značky, (ii) komunikaci rebrandingu …moreAbstract:
This thesis aims to analyse the creation of a new brand image and the development of appropriate brand communication for a new rebranded division. In this thesis, qualitative mixed methods will be used consisting of (i) a content analysis of marketing communications and (ii) a thematic analysis of an in-depth interview. The research findings will provide a better understanding of (i) the creation and …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/89043
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2023
- Supervisor: Rafael San José Iglesias
- Reader: Přemysl Průša
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/89043
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
HR marketing communication. The Importance of HR marketing for Employer Brand.
Ekaterina Akhmedova -
Communication as load bearing element of marketing communication
Jiří Pivrnec -
Marketingová komunikace českých vysokých škol s důrazem na propagaci oborů marketingu, marketingové komunikace
Karyna Yusupova -
Analýza aktuálních způsobů komunikace a návrh modelu komunikace v budoucnosti
Vladimír Kopal -
The ethical issues in marketing communication
Anastasia Andreeva -
Nadnárodní korporace - pozitivní a negativní dopady jejich činnosti (komparace)
Nikola KLÍMOVÁ -
Analýza funkcí a limitů lokálního HR v rámci mezinárodní korporátní společnosti
Vladimír Polák