Bc. Zuzana Bobková

Master's thesis

Vývoj marketingu ve Formuli 1

Evolution of Marketing in Formula 1
Abstract:
Předložená diplomová práce je zaměřena na vývoj Mistrovství světa Formule 1 z pohledu marketingu. Popisuje zejména historický vývoj Formule 1 jako produktu marketingového mixu, ale zároveň se soustředí také na jeho ostatní složky a faktory prostředí, které jej ovlivňují. Práce má čistě teoretický charakter a její zpracování tedy vychází z dostupných literárních a internetových zdrojů. Takto získané …more
Abstract:
The presented thesis is focused on the evolution of Formula 1 World Championship from the marketing point of view. It describes mainly historical events which determined the nature of Formula 1 as the product of marketing mix. Apart from that it also deals with other parts of marketing mix, as well as with the influence of marketing environment. The thesis is purely theoretical and it is therefore …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 1. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 2. 2016
  • Supervisor: Mgr. Oldřich Racek, Ph.D.
  • Reader: doc. Ing. Jiří Novotný, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sportovních studií

Masaryk University

Faculty of Sports Studies

Master programme / field:
Physical Education and Sport / Management in Sport

Theses on a related topic

All theses