Bc. Jiřina Holubová

Bakalářská práce

PISA testování a novela školského zákona v perspektivě antropologie vzdělávání

PISA testing and Czech school reform from the perspective of anthropology of schooling
Anotace:
Tato bakalářská práce se zabývá interpretací výsledků PISA 2012 významnými aktéry v českých médiích a jejím odrazem v novele školského zákona, schválené v roce 2015. Práce definuje pojmy učení, vzdělávání a vzdělání z pohledu antropologie vzdělávání za použití teorií Bourdieho a Illicha a zasazuje do tohoto rámce mezinárodní šetření PISA, které je považováno za legitimní evaluační nástroj vzdělávacích …více
Abstract:
This thesis deals with results of PISA 2012, being interpreted by authorities in Czech media, and their application into the Education Act amendment. As an introduction, the concepts of learning, educational process and outcomes are defined from an anthropological perspective, referring to the theories of Bourdieu and Illich. This frame is further used to investigate the PISA study, which is considered …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 5. 2015

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 1. 6. 2015
  • Vedoucí: M.A. Irena Kašparová, Ph.D.
  • Oponent: Mgr. et Mgr. Adéla Souralová, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií