Bc. Marie Damborská

Master's thesis

Vliv hudby v reklamě na kupní rozhodování spotřebitele

The Influence of Music in Advertising on the Purchasing Decisions of Consumers
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vlivem hudby v televizní reklamě na kupní rozhodování spotřebitele. Cílem práce je podrobit analýze právě význam spojení hudby a reklamy, a to konkrétně z pohledu vlivu hudby v reklamě na kupní rozhodování spotřebitele. V teoretické části je nahlíženo na téma z hlediska psychologie především z pohledu motivační struktury spotřebitele a jeho emocí. Dále se diplomová práce zabývá …more
Abstract:
This thesis deals with the influence of music in advertising on the purchasing decisions of consumers. The aim of this work is to analyze an importace of conection between music and advertising, from the perspective of the influence of music in advertising on the purchasing decisions of consumers. In the theoretical part of this work there is seen on this issue from the perspective of psychology especially …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2011
  • Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
  • Reader: PhDr. Pavel Čírtek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní