Bc. Petr Schuster
Bachelor's thesis
Brněnské pověsti ve výuce žáků s OMJ
Brno legends in education of different mother tongue students
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na výuku žáků s odlišným mateřským jazykem za pomoci adaptovaných textů, konkrétně brněnských pověstí. První část práce, teoretická, začíná definicí pojmů, jako jsou pověsti, OMJ nebo adaptovaná próza. Následuje část popisující úrovně jazyka podle CEFR. Následují dvě kapitoly, z nichž první se zabývá celkově žáky s OMJ, druhá popisuje nejpočetnější skupinu s OMJ u nás, …moreAbstract:
The thesis aims on teaching students of a different mother tongue with usage of adapted texts, especially the myths of Brno. The first part of the work is theoretical. It starts with the definitions of terms as myths, foreign learners, and adapted prose. This is followed by a part that describes language levels according to CEFR. This is followed by two chapters, where the former deals with students …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/tyxx0/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2024
- Supervisor: Mgr. Hana Svobodová, Dr. phil.
- Reader: Mgr. et Mgr. Tereza Švandová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Czech Language and Literature for Education / Czech Language and Literature for Education
Theses on a related topic
-
Role ruského jazyka jako zprostředkovatele výuky češtiny jako cizího jazyka pro žáka s OMJ
Natálie JENÍČKOVÁ -
Ruský jazyk jako podpora adaptace ukrajinských žáků do českého školství
Nela Frelichová -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
The utility of gesticulation – the case of learning the temporal orientation in Chinese as a second/third language
Tereza Halúzková -
Teaching English as a Second Language to Young Learners with Dyslexia
Eva Stavjaníková -
Intercultural Communication Challenges in Learning Chinese as a Second Language
Gabriela Gábrišová -
Material teaching aids for the development of vocabulary in English language teaching
Josephine Gabriela Saňáková