The Role of Video Games in Alleviating Foreign Language Anxiety for Czech English Learners – Bc. Zuzana Görnerová
Bc. Zuzana Görnerová
Bachelor's thesis
The Role of Video Games in Alleviating Foreign Language Anxiety for Czech English Learners
The Role of Video Games in Alleviating Foreign Language Anxiety for Czech English Learners
Anotácia:
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem videoher úzkost z cizího jazyka. Jejím cílem je zjistit, zda hraní videoher napomáhá snižování úzkosti z cizího jazyka. Teoretická část se skládá z literárního přehledu témat souvisejících s touto prací. Metodologickou část tvoří analýza dat z dotazníku vytvořeného pro tuto studii. Dotazník shromáždil data od dvou studovaných skupin – hráčů a nehráčů – a analýza …viacAbstract:
This bachelor thesis explores the effect of video games on foreign language anxiety. It aims to determine whether playing video games positively reduces foreign language anxiety. The theoretical part consists of a literary review of the topics related to this thesis. The methodological part consists of data analysis from a questionnaire created for this study. The questionnaire gathered data from two …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 12. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/hyi2l/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 1. 2024
- Vedúci: M.A. Christopher Adam Rance
- Oponent: Mgr. David Ryška
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / odbor:
English Language and Literature / English Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
English as a marketing tool in a non-English speaking environment - a case study of Ikea
Polina Rachkova -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile Language Applications as Tools in Second Language Learning.
Filip Staněk