Utváření rodičovského přístupu k dítěti s poruchou autistického spektra – Bc. Adam Vodička
Bc. Adam Vodička
Master's thesis
Utváření rodičovského přístupu k dítěti s poruchou autistického spektra
The formation of parental approach to a child with autism spectrum disorder
Abstract:
Cílem této výzkumné studie bylo získání vzhledu do specifické situace matek dětí s poruchou autistického spektra, které si ke svým potomkům vytvářejí svébytný přístup – odlišný od běžně využívaných přístupů v kontextu České republiky. Úvodní kapitoly poskytují vhled do současných poznatků o utváření přístupu k dítěti a nastiňuje specifickou situaci panující v kontextu péče o dítě s poruchou autistického …moreAbstract:
The aim of this research study was to gain insight into the specific situation of mothers of children with au-tism spectrum disorders whose approach to their offspring differs from approaches usually taken in the Czech Republic. The introduction part of this study provides an insight into the base of knowledge currently available in the research literature, as well as it enlightens the specific situation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/nvo6d/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2014
- Supervisor: doc. Mgr. Lenka Lacinová, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Ivo Čermák, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Poruchy autistického spektra u dětí
Marek Konvička -
Poruchy autistického spektra
Kristýna Sedlářová -
Diferenciálna diagnostika poruchy autistického spektra a špecificky narušeného vývinu reči
Zuzana Ondroušková -
Poruchy autistického spektra a výživa
Jana Hofmanová -
Proces vyrovnávání se s diagnózou poruchy autistického spektra u vlastního dítěte
Šárka Chovancová -
Edukace žáka s poruchou autistického spektra integrovaného na základní škole v porovnání s edukací žáka s poruchou autistického spektra ve specializované třídě
Lenka Krčilová -
Advantages and limitations of projective techniques and other qualitative research approaches in qualitative research
Ermela Likaj -
Teaching English as a foreign language to children with special learning needs at primary school
Kateřina Kašpárková