Vyhodnocení efektivity zřízení a provozování rychlého občerstvení formou franchisingu – Bc. Lukáš Dutý
Bc. Lukáš Dutý
Master's thesis
Vyhodnocení efektivity zřízení a provozování rychlého občerstvení formou franchisingu
Evaluating the effectiveness of establishing and operating a fast food as a franchise
Abstract:
V diplomové práci bude řešena problematika efektivnosti zřízení a provozování rychlého občerstvení formou franchisingu. Franchising se stává v České republice velice oblíbený a každým rokem číslo franchisistů v tomto státě stoupá. V práci budou představeny výhody a nevýhody této formy podnikání. Vlastní řešení bude zaměřeno na analýzu postupu založení a provozování franchisingu u společnosti McDonald …moreAbstract:
In the diploma thesis, the degree candidate will address an issue of efficiency in the context of establishing and running fast food business as a franchise. The popularity of franchising options has been trending in the Czech republic, therefore, a number of franchisors, as well as franchisees, has been on the rise in the country. Further, the author will overview advantages and disadvantages of franchising …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2018
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/btr0c/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2018
- Supervisor: Ing. Jana Kotěšovcová
- Reader: Ing. Bc. Jiří Mihola, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DUTÝ, Lukáš. \textit{Vyhodnocení efektivity zřízení a provozování rychlého občerstvení formou franchisingu}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2018. Available from: https://theses.cz/id/u70ly3/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Zakladatelský finanční plán
Petr Nedvěd -
Psychologické aspekty marketingové komunikace společnosti McDonald's - jejich vliv na myšlení a postoje adresátů
Petr Slovák -
Globalizace a její vliv na síť rychlého občerstvení McDonald’s
Petr Slovák -
Loajalita zákazníků McDonald´s
Petra Štěpánová -
Analýza životního stylu zákazníků společnosti McDonald´s
Alice BERANOVÁ