Jazyková analýza reklam v chorvatštině a v češtině (na základě reklam na nápoje) – Bc. Lucie Veselá
Bc. Lucie Veselá
Bachelor's thesis
Jazyková analýza reklam v chorvatštině a v češtině (na základě reklam na nápoje)
Language analysis of advertisements in Croatian and Czech (based on beverage advertisements)
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá jazykovou analýzou reklam na sociálních sítích, a to ve srovnání českého a chorvatského prostředí, zaměřenou na reklamu na nápoje. Práce se věnuje textové lingvistice, diskurzu a jeho analýze, sociálním sítím (z nich především Facebooku a Instagramu), reklamě, její funkci a definici, marketingové komunikaci a jazyku reklamy. Cílem této práce je popsat jazykové prostředky …moreAbstract:
This bachelor's thesis deals with the linguistic analysis of advertisements on social networks, comparing the Czech and Croatian environments with emphasis on bev-erage advertising. The work addresses textual linguistics, discourse and its analysis, social networks (specifically Facebook and Instagram), advertising and its definition, marketing communication and the language of advertising. Furthermore …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 5. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/x5vgm/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2024
- Supervisor: doc. Mgr. Elena Krejčová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Dominika Kubišová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
South Slavonic and Balkan Studies / Croatian
Theses on a related topic
-
Reklama na sociálních sítích zaměřená na děti
Kamila Bartoňová -
Reklama na internetu se zaměřením na sociální sítě
Jakub Zelenka -
Aplikace systémové dynamiky na vliv reklamy na sociálních sítích na objednávky výrobků
Tomáš Knopp -
Skrytá reklama na sociálních sítích
Tereza Pantůčková -
Skrytá reklama na sociálních sítích
Kristina Kůdelíková -
Reklama na sociálních sítích
Kateřina Frycová -
Reklama na Instagramu a její vliv na spotřebitele
Gabriela Nešporová -
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova