Jana Fajmonová
Bachelor's thesis
Developing Critical Thinking in EFL
Developing Critical Thinking in EFL
Abstract:
Dovednost kritického myšlení se stala jednou z nejčastěji zdůrazňovaných potřeb vzdělávání v 21. století. Studie naznačují, že pokud má mít výuka kritického myšlení trvalý efekt, musí se stát součástí učebních osnov v celé šíři. Integrace výukových cílů kritického myšlení v EFL naráží ale na nesnáze jako jsou nedostatečně systematické vedení a nedostatek zdrojů a metodické podpory. Tato práce se zaměřuje …moreAbstract:
Critical thinking skills have become one of the most frequently stressed educational needs in the 21st century. Studies suggest that if critical thinking education is to have a lasting effect, it needs to become part of the curriculum in its entirety. However, the integration of critical thinking learning objectives in EFL faces difficulties such as a lack of systematic guidance and insufficient resources …moreKeywords
EFL (English as Foreign Language) critical thinking higher order thinking skills intellectual character intellectual virtues intellectual challenge engagement teaching material adaptation thinking skills objectives. Framework Education Programme. Kritické myšlení myšlení vyššího řádu intelektuální charakter intelektuální ctnosti intelektuální výzva zapojení adaptace učebního materiálu výukové cíle v oblasti myšlení Rámcový vzdělávací program.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/olon3/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2023
- Supervisor: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
English Language for Education / English Language for Education
Theses on a related topic
-
Le français comme la deuxième langue étrangère dans le Programme cadre d'éducation et dans le Programme scolaire d'éducation
Veronika Svobodová -
Online Collaborative Work in EFL Classes at Lower-Secondary School
Barbora Babičová -
Media literacy in EFL classes
Tomáš Pelc -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language
Lenka Kašparová -
Teaching English as a Foreign Language to Dyslexic Learners at Grammar School
Miluše Chlumecká