Zásada názornosti v matematice na 1. stupni ZŠ – Mgr. Kateřina Daňková
Mgr. Kateřina Daňková
Master's thesis
Zásada názornosti v matematice na 1. stupni ZŠ
Principle of clearness in Math education at primary school
Abstract:
Diplomová práce pojednává o zásadě názornosti v matematice na 1. stupni ZŠ, konkrétněji se pak věnuje názornosti využívané v geometrii v rovině a prostoru na 1. stupni ZŠ. Teoretická část práce se zabývá zásadou názornosti v kontextu ostatních zásad, a také oblastí Matematika a její aplikace v Rámcovém vzdělávacím programu. Dále se podrobněji věnuje základní terminologii geometrie v rovině a prostoru …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the principle of clearness at primary school, more specifically with the principle of clearness in plane and solid geometry. The theoretical part puts the principle of clearness into the context of other principles and into the context of the Mathematics field in Framework education programme. It is also focused on the basic terminology of plane and solid and its implementation …moreKeywords
didaktické zásady zásada názornosti matematická představivost didaktická hra geometrie v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání geometrie v rovině geometrie v prostoru sbírka námětů pro výuku geometrie methodology principles principle of clearness mathematical visualization didactic game geometry in Framework education programme for elementary education plane geometry solid geometry collection of ideas for geometry teaching
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/idtt1/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 5. 2016
- Supervisor: RNDr. Růžena Blažková, CSc.
- Reader: RNDr. Milena Vaňurová, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
An evaluation existing service provisions for students with hearing impairment and the conditions necessary for effective implementation of inclusive education programme in Nigeria
James Abua EWA -
Studieren Probieren: a Guidance Programme for Prospective Students in Austrian Higher Education
Matej Patrik Žitňanský -
Československá architektura v letech 1945-1989 v hodinách estetické výchovy
Martina Neoralová -
Rozvoj tanečních schopností v různých stylech tance u dětí v předškolním věku
Radka Čeléniová -
Učení v pohybu v 1. ročníku základní školy
Adéla Moučková -
Efektivní komunikace učitele v problémových situacích s dětmi v mateřské škole
Lucie MACEJOVÁ -
Sonda úrovně žákovského porozumění interdisciplinárním zákonitostem v problematice funkce vegetace v krajině
Natálie HOTAŘOVÁ -
Společenská dimenze víry v římskokatolické církvi v České republice v teorii a praxi
Jana ŠÍDLOVÁ