Bc. Hana Skarbinová
Master's thesis
Uplatnění psychologie v marketingu
The application of psychology in marketing
Abstract:
Tématem této diplomové práce je využití psychologie jako nepostradatelného nástroje v oboru marketingu a to zejména v marketingové komunikaci. Zde je způsob integrace a aplikace psychologických prvků rozhodující pro budoucí chování a rozhodování spotřebitelů. Následují nejvyužívanější druhy marketingových strategií s konkrétním nasazením prvků psychologického působení. Současná digitální doba a rozvoj …moreAbstract:
The subject of this Master’s thesis is the application of psychology as a neccesary tool in the field of marketing especially in marketing communication. The integration and application of psychological elements is decisive in understanding the future behavior and decision making of consumers. The most useful kinds of marketing strategies with actual application of psychological elements are following …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 11. 2018
Identifier:
https://is.vsh.cz/th/yxb4o/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 1. 2019
- Supervisor: doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc.
- Reader: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Master programme / field:
Gastronomy , Hospitality Management and Tourism / Hospitality and Spa Management (Study in Czech)
Theses on a related topic
-
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
HR marketing communication. The Importance of HR marketing for Employer Brand.
Ekaterina Akhmedova -
Communication as load bearing element of marketing communication
Jiří Pivrnec -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Roman Sarychev -
The ethical issues in marketing communication
Anastasia Andreeva -
Ethical issues in marketing communication
Karina Khaddad -
Data Mining and Its Effective Utilization in Marketing Communication
Serpil Boyraz -
The role of new media in a modern marketing communication
Petra Nagajdová