Bc. Václava Bryce
Master's thesis
Marketingový význam body image
The Meaning of Body Image in Marketing
Abstract:
Cílem této práce je rozšíření poznatků v oblasti body image a pokus o zjištění, jakou mírou se cítí české ženy a čeští muži ovlivňováni marketingovou komunikací v médiích ve vztahu k jejich body image. Práce je rozdělena do dvou částí. První část vymezuje základní pojmy týkající se body image a marketingové komunikace (kapitoly 1 a 2) a část druhá (kapitola 3 a 4) obsahuje výsledky terénního šetření …moreAbstract:
The goal of this thesis is to broaden knowledge in the body image field and also an attempt to find out, to what extent Czech women and men feel influenced by marketing communications in media in terms of their body imge. The thesis is divided into two parts. The first part describes and explains basic body image and marketing communications terms (chapters 1 and 2) and the second part (chapter 3 and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ui6yz/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2011
- Supervisor: Ing. Ondřej Pešek
- Reader: PhDr. Ladislav Lašek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Role of social media in customers decision-making process
Daria Golovko -
Proces individuálního dekódování mediálního textu: Přehledová studie teorií mediálních účinků doplněná výzkumem navazujícím na Hallův koncept zakódování a dekódování a Morleyho studii Nationwide
Lucie Rubenová -
Uživatelé internetu optikou kultivační teorie: komparativní případová analýza uživatelských strategií studentů MU
Barbora Grexová -
Marketing communications of luxury brands: a case study of LVMH
Maria Dolgova -
Online marketingová komunikace restaurace
Šárka Bartošková -
Marketingová komunikace banky Unicredit
Veronika Sívková -
Marketingová komunikace sportovního klubu
Rudolf Hanusek -
Marketingová komunikace vybrané maloobchodní jednotky
Denisa Kronusová