Bc. Václava Bryce

Master's thesis

Marketingový význam body image

The Meaning of Body Image in Marketing
Abstract:
Cílem této práce je rozšíření poznatků v oblasti body image a pokus o zjištění, jakou mírou se cítí české ženy a čeští muži ovlivňováni marketingovou komunikací v médiích ve vztahu k jejich body image. Práce je rozdělena do dvou částí. První část vymezuje základní pojmy týkající se body image a marketingové komunikace (kapitoly 1 a 2) a část druhá (kapitola 3 a 4) obsahuje výsledky terénního šetření …more
Abstract:
The goal of this thesis is to broaden knowledge in the body image field and also an attempt to find out, to what extent Czech women and men feel influenced by marketing communications in media in terms of their body imge. The thesis is divided into two parts. The first part describes and explains basic body image and marketing communications terms (chapters 1 and 2) and the second part (chapter 3 and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2011
  • Supervisor: Ing. Ondřej Pešek
  • Reader: PhDr. Ladislav Lašek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní