Vytvoření terminologického slovníku IT pro starší uživatele IT podle jejich potřeb – Jakub Hartman
Jakub Hartman
Bachelor's thesis
Vytvoření terminologického slovníku IT pro starší uživatele IT podle jejich potřeb
Create a glossary of IT for older users of IT according to their needs
Abstract:
Tato práce se zabývá vytvořením netradičního slovníku slangových pojmů z oblasti IT pro starší uţivatele IT. Ve slovníku jsou uvedeny nejčastěji se objevující výrazy, které uţivatelé IT pouţívají především v rámci komunikace prostřednictvím internetu. Slovník je vytvořen podle potřeb účastníků kurzů Začínáme s počítačem a internetem, ale je určen nejširší veřejnosti.Abstract:
Purpose of this work is to create a freeform dictionary of slangy IT terms for older PC users. There are mainly terms from online communication. The dictionary is created with regard to needs of the participants of the „Begin with computer and internet classes“, but it can also be used by other people.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 3. 2011
Thesis defence
- Supervisor: RNDr. Dagmar Brechlerová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HARTMAN, Jakub. \textit{Vytvoření terminologického slovníku IT pro starší uživatele IT podle jejich potřeb}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2011. Available from: https://theses.cz/id/umjbaz/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Czech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme:
null
Theses on a related topic
-
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Tomáš Cimburek -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises (SME).
Darya Ussatova -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises
Ondřej Hanulík -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium enterprises (SME)
Maksudhon Hamidov -
Social Networks and Their Marketing Potential For Small and Medium Enterprises
Alonso Jan Hilgert dongo Soria -
Social networks and their impact on online retail and consumers behaviour
Kateryna Karielina -
Social Network and its marketing potential for Small and Medium Enterprise
Dmytro Husiev -
Social networks and its marketing potential for enterprises
Karyna Kasperovych
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights