Mgr. Tomáš MRÁZEK

absolventská práce studenta CŽV

Percepce a využití umělé inteligence ve vzdělávání z pohledu žáků a učitelů

Perception and use of artificial intelligence in education from the perspective of students and teachers
Abstract:
Tato práce se zabývá percepcí a využitím umělé inteligence (AI) ve vzdělávání z pohledu žáků a učitelů na Základní škole Mařádkova v Opavě. Teoretická část představuje základní koncepty AI, její historický vývoj a aktuální trendy ve využívání AI ve vzdělávání. Důraz je kladen na analýzu nejčastěji používaných nástrojů a na zavedení digitálních kompetencí, které jsou nyní součástí rámcových vzdělávacích …more
Abstract:
This thesis explores the perception and use of artificial intelligence (AI) in education from the perspectives of students and teachers at Mařádkova Primary School in Opava. The theoretical part introduces the basic concepts of AI, its historical development, and current trends in the use of AI in education. Emphasis is placed on analyzing the most commonly used tools and the implementation of digital …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 7. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 8. 2024
  • Supervisor: PhDr. RNDr. Martin Žáček, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MRÁZEK, Tomáš. Percepce a využití umělé inteligence ve vzdělávání z pohledu žáků a učitelů. Ostrava, 2024. závěrečná práce (neudělen). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Přírodovědecká fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Přírodovědecká fakulta