Bc. Veronika MIKOLAJKOVÁ

Master's thesis

Prediktory čtenářské gramotnosti žáků s vývojovou dysfázií

Reading Literacy Predictors of Pupils with Developmental Dysphasia
Abstract:
Cílem této diplomové práce je získat základní poznatky a prakticky ověřit teoretická východiska v oblasti čtenářské gramotnosti žáků s vývojovou dysfázií. Teoretická část je zaměřena na vybrané oblasti čtenářské gramotnosti žáků s vývojovou dysfázií. Od všeobecné gramotnosti je přes mluvní gramotnost charakterizována gramotnost čtenářská a čtení jako takové. Práce se krátce zaměřuje na čtenářskou gramotnost …more
Abstract:
Main object of this thesis is to gain basic knowledges and verify theoretical basis about reading literacy of pupils with developmental dysphasia. Theoretical part is focused on chosen fields of reading literacy of pupils with developmental dysphasia. It characterizes general literacy, speech literacy, reading literacy and reading as such oneself. Thesis is also briefly focused on reading literacy …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 4. 2017

Thesis defence

  • Supervisor: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MIKOLAJKOVÁ, Veronika. Prediktory čtenářské gramotnosti žáků s vývojovou dysfázií. Ostrava, 2017. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta

University of Ostrava

Pedagogical Faculty

Master programme / field:
Special Pedagogy / Special Pedagogy