Viktorie BALONOVÁ

Bachelor's thesis

Communication strategies in social media advertising as compared with traditional advertisements

Communication strategies in social media advertising as compared with traditional advertisements
Abstract:
This bachelor thesis examines the occurrence of communication strategies in social media advertisements compared to traditional advertisements. The theoretical part of the thesis introduces the promotional genre in general, advertising in particular, its functions, and classifications. Furthermore, the theoretical part of the thesis focuses on attention-seeking devices and lastly, on the methodology …more
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá výskytem komunikačních strategií v reklamách na sociálních mediích ve srovnání s tradičními reklamními inzeráty. Práce v úvodní teoretické části představuje propagační žánr obecně, následně reklamu, její funkce i dělení. Dále je v teoretické části práce věnována pozornost prostředkům sloužícím k vynucení pozornosti a metodologii, konkrétně žánrové analýze dle V.Bhatii …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Zuzana Hurtová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BALONOVÁ, Viktorie. Communication strategies in social media advertising as compared with traditional advertisements. Ostrava, 2023. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta

University of Ostrava

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
English Philology / English Language in professional communication