Communication strategies in social media advertising as compared with traditional advertisements – Viktorie BALONOVÁ
Viktorie BALONOVÁ
Bachelor's thesis
Communication strategies in social media advertising as compared with traditional advertisements
Communication strategies in social media advertising as compared with traditional advertisements
Abstract:
This bachelor thesis examines the occurrence of communication strategies in social media advertisements compared to traditional advertisements. The theoretical part of the thesis introduces the promotional genre in general, advertising in particular, its functions, and classifications. Furthermore, the theoretical part of the thesis focuses on attention-seeking devices and lastly, on the methodology …moreAbstract:
Tato bakalářská práce se zabývá výskytem komunikačních strategií v reklamách na sociálních mediích ve srovnání s tradičními reklamními inzeráty. Práce v úvodní teoretické části představuje propagační žánr obecně, následně reklamu, její funkce i dělení. Dále je v teoretické části práce věnována pozornost prostředkům sloužícím k vynucení pozornosti a metodologii, konkrétně žánrové analýze dle V.Bhatii …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Zuzana Hurtová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BALONOVÁ, Viktorie. \textit{Communication strategies in social media advertising as compared with traditional advertisements}. Online. Bachelor's thesis. Ostrava: University of Ostrava, Faculty of Arts. 2023. Available from: https://theses.cz/id/ur75qs/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
BALONOVÁ, Viktorie. Communication strategies in social media advertising as compared with traditional advertisements. Ostrava, 2023. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
English Philology / English Language in professional communication
Theses on a related topic
-
Reklama na sociálních sítích zaměřená na děti
Kamila Bartoňová -
Reklama na internetu se zaměřením na sociální sítě
Jakub Zelenka -
Jazyková analýza reklam v chorvatštině a v češtině (na základě reklam na nápoje)
Lucie Veselá -
Aplikace systémové dynamiky na vliv reklamy na sociálních sítích na objednávky výrobků
Tomáš Knopp -
Skrytá reklama na sociálních sítích
Tereza Pantůčková -
Skrytá reklama na sociálních sítích
Kristina Kůdelíková -
Reklama na sociálních sítích
Kateřina Frycová -
Reklama na Instagramu a její vliv na spotřebitele
Gabriela Nešporová