Ing. Hana Pospíšilová, DiS.

Bachelor's thesis

Efektivní segmentace portfolia potenciálních zákazníků a souvislost s určenými cíli společnosti. Význam segmentace a volba kritérií segmentace dle zaměření a vize společnosti

Efficient segmentation of the portfolio of potential customers and the connection to the company targets. Importance of segmentation and criteria for selection of segmentation according to specialization and vision of the company.
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na segmentaci zákazníků v oblasti prodeje finančních služeb. Konkrétně se práce zabývá segmentací zákazníků dle potřeb a strategie obchodního místa leasingové společnosti. První část práce popisuje možné přístupy segmentace a její význam pro společnosti. Jak může efektivní segmentace a řízení vztahů se zákazníky přispět k plnění cílů společnosti? Proč je segmentace …more
Abstract:
This Bachelor thesis is focused on customer segmentation in the market of financial product. Specifically deals with customer segmentation¨ according to needs and strategy of business department leasing company. In the first part are described known approaches to segmentation and their importance for companies. How the efficient segmentation and customer relationship management can help to meet target …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2010
  • Supervisor: Ing. Miloslav Šašek
  • Reader: Ing. Pavel Klička

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní