Bc. Jan Zelenka

Master's thesis

Vliv reklamy na spotřební chování

The impact of advertising on consumer's behaviour
Abstract:
Tato práce se zabývá vlivem reklamy na spotřební chování. Práce je rozdělena na dvě části. V teoreticko-metodologické části se zabývám vysvětlením pojmů marketingová komunikace, reklama, motivace, spotřebitel a spotřební chování – to vše je doplněno vlastními zkušenostmi s danou tematikou. V druhé části analyzuji míru dopadu reklamní komunikace na chování spotřebitele, jak a které typy reklamy vyvolávají …more
Abstract:
This paper analyzes the influence of advertisement on the consumers’ behaviour. It is divided into two parts. The theoretical/methodological part deals with the explanation of terms like marketing communication, advertisement, motivation, consumers and consumers’ behaviour; and all this is supplemented with the author’s own experience concerning the given topics. The second part deals with the range …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2010
  • Supervisor: PhDr. Iva Petrová
  • Reader: Ing. Radim Azab

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní