Bc. Jan Zelenka
Master's thesis
Vliv reklamy na spotřební chování
The impact of advertising on consumer's behaviour
Abstract:
Tato práce se zabývá vlivem reklamy na spotřební chování. Práce je rozdělena na dvě části. V teoreticko-metodologické části se zabývám vysvětlením pojmů marketingová komunikace, reklama, motivace, spotřebitel a spotřební chování – to vše je doplněno vlastními zkušenostmi s danou tematikou. V druhé části analyzuji míru dopadu reklamní komunikace na chování spotřebitele, jak a které typy reklamy vyvolávají …moreAbstract:
This paper analyzes the influence of advertisement on the consumers’ behaviour. It is divided into two parts. The theoretical/methodological part deals with the explanation of terms like marketing communication, advertisement, motivation, consumers and consumers’ behaviour; and all this is supplemented with the author’s own experience concerning the given topics. The second part deals with the range …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2010
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/vm2ws/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2010
- Supervisor: PhDr. Iva Petrová
- Reader: Ing. Radim Azab
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Faktory ovlivňující spotřebitelské chování při nákupu vozů s hybridním a elektrickým pohonem
Magdaléna Kramešová -
Změna spotřebitelského chování s příchodem Netflixu a dalších SVoD služeb na český audiovizuální trh
Zuzana EHRLICHOVÁ -
The Effect of Marketing Mix, Consumer’s Characteristics and Psychological Conditions Toward Purchase Intention of Gucci Among the Millennials in Czechia
Vladyslava Molodzinovska -
Marketing Communication Of The Selected Company
Mary Ann Shumbe Bihnwi -
The Plastic Age: Evaluation of Green Marketing Communication of Infiberry s.r.o. - Frusack
Lucie Stejskalová -
Evaluation of Marketing Communication in the Selected Company
Lucie Frenclová -
Evaluation of Marketing Communication of the Praga Medica Dental Department
Natalja Ljamceva -
Marketingový komunikační mix pro nově vzniklý podnik
Lukáš Sajvera