Mgr. Denisa Maňasová

Master's thesis

Politické výzkumy a problematika volebního chování z pohledu marketingové komunikace

Political Researches and the Issue of Voting Behavior from the Perspective of Marketing Communication
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem politického marketingu se zaměřením na volební kampaň předcházející volbám do poslanecké sněmovny z podzimu roku 2013. Autorka si vybrala ke srovnání dva politické subjekty – hnutí ANO2011 a stranu TOP09. Obecným cílem práce je představení politického marketingu v českém prostředí. Dále představení volebních kampaní obou zvolených politických subjektů tak, aby posloužily …more
Abstract:
The diploma thesis deals with the theme of political marketing focusing on the election campaign preceding the Chamber of Deputies elections in the autumn of 2013. The author has selected two subjects – ANO2011 movement and TOP09 party. The general aim of the thesis is to introduce political marketing. Furthermore, the election campaigns of both selected subjects are presented so as to clarify the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 7. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 8. 2018
  • Supervisor: PhDr. Petra Anýžová, Ph.D.
  • Reader: doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní