International Brand Management of Taiwanese Companies – Tan-Ya Liu
Tan-Ya Liu
Master's thesis
International Brand Management of Taiwanese Companies
International Brand Management of Taiwanese Companies
Abstract:
Podnikatelské prostředí se v současné době stává vice a vice konkurenčním; společnosti jsou nuceny posilovat své pozice prostřednictvím zesílení svých marketingových strategií a brand managementu. Vytvořit značku a vyvinout brand management je značnou výzvou pro taiwanské výrobce původních produktů (ODMs) nebo původních zařízení (OEMs). Studie se dále zaměřuje na vývojovou cestu taiwanských notebooků …moreAbstract:
Nowadays business environment becomes more and more competitive; companies are forced to enhance their position through strengthening of their marketing strategies and brand management. To build a brand and to develop brand management is a huge challenge for Taiwanese original design manufacturers (ODMs) or original equipment manufacturers (OEMs) as they focus more on contract manufacturing. The thesis …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 10. 2008
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/14832
Thesis defence
- Date of defence: 5. 10. 2009
- Supervisor: Ludmila Štěrbová
- Reader: Matthias Eickhoff
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/14832
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Business - Central European Business Realities
Theses on a related topic
-
Stacionární PC a notebooky - rozšiřitelnost a architektura
Jakub Jančík -
Marketing a jeho strategie v kryptoměnách
Igor Zavadovský -
Digitální marketing v hotelnictví a gastronomii a strategie na sociálních sítích
Svadeba Svadeba -
Návrh marketingové strategie s využitím nástrojů online marketingu
Jana Kocourková -
Knižní marketing - Návrh marketingové strategie
Nicole Urbančíková -
Marketing In Public Space Focus On Shopping Malls Marketing Strategies
Anna Klimenko -
Brand management v průmyslu rychlého občerstvení: kulturní perspektiva brandingových strategií firem a chování spotřebitelů v České republice a Ghaně
Emmanuel Selase ASAMOAH