Bc. Karel Hrach

Master's thesis

Ovlivňuje reklama způsob života společnosti?

Does commercial influence the way of society living?
Abstract:
Diplomová práce se zabývá reklamou a jejím působením na společnost. Práce se skládá ze tří částí, teoretické, analytické a návrhové. Teoretická část obsahuje definice reklamy, cíle reklamy, marketingový mix a jeho nástroje. Dále jsou zde přiblíženy reklamní agentury a jejich činnosti. V kapitole reklamní média jsou podrobně popsány jednotlivé typy médií. Následuje kapitola zaměřená na historický vývoj …more
Abstract:
Dissertation deals with the advertising and its impact on the society. The work is composed of three parts, theoretical, analytical and design. Theoretical part contains the definition of the advertising, its target, marketing mix and its implements. Advertising agencies and their activities are also expound in this part. In the chapter advertising medias different types of medias are described in …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2014
  • Supervisor: prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.
  • Reader: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v Praze

Institute of Hospitality Management in Prague

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication