Proces vyrovnání se s diagnózou dítěte s mentálním postižením u rodičů - dle modelu Kübler-Rossové – Vendula NAVRÁTILOVÁ
Vendula NAVRÁTILOVÁ
Bakalářská práce
Proces vyrovnání se s diagnózou dítěte s mentálním postižením u rodičů - dle modelu Kübler-Rossové
The choping process in parents with children newly diagnosed with an intelectual disability - according to the Kübler-Ross model
Anotace:
Bakalářská práce se zaměřuje na proces vyrovnání se s diagnózou z pohledu rodičů. Hlavním cílem bylo zjistit, jak se rodiče vyrovnávají s diagnózou mentálního postižení u dítěte. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je popsána rodina dítěte s mentálním postižením. Uvedeny jsou fáze vyrovnání se a proces sdělení diagnózy. V praktické části byl proveden kvalitativní výzkum. Výzkum je …víceAbstract:
The bachelor thesis focuses on the process of coping with the diagnosis from the perspective of parents. The main aim was to find out how parents cope with the diagnosis of the mental disability of their child. The work is divided into two parts. The theoretical part describes the family of a child with a mental disability. There are described the stages of coping with the diagnosis and the process …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 4. 2022
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Petra Tomalová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
NAVRÁTILOVÁ, Vendula. \textit{Proces vyrovnání se s diagnózou dítěte s mentálním postižením u rodičů - dle modelu Kübler-Rossové}. Online. Bakalářská práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta. 2022. Dostupné z: https://theses.cz/id/uwre9j/.
Jak správně citovat práci
NAVRÁTILOVÁ, Vendula. Proces vyrovnání se s diagnózou dítěte s mentálním postižením u rodičů - dle modelu Kübler-Rossové. Olomouc, 2022. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaUNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika - intervence
Práce na příbuzné téma
-
Rozdíly v postojích studentů vysokých škol k dětem s poruchami chování a dětem s mentálním postižením
Alice Staňková -
Analýza procesu vyrovnávání se rodičů s narozením dítěte s mentálním postižením
Soňa Svobodová -
Životní dráhy dětí s mentálním postižením s nařízenou ústavní výchovou
Jana Schreierová -
Rozvoj komunikačních schopností žáků s mentálním postižením s využitím systémů AAK
Eva Menglerová -
Život rodiny s dítětem s mentálním postižením a možné role sociální práce s touto cílovou skupinou
Simona KONIAROVÁ -
Komparace kresby lidské postavy u dětí s LMP a u dětí s mimořádným nadáním
Martina Kýrová -
Analýza vzdělávání žáků s mentálním postižením se zaměřením na využití Feuersteinovy metody instrumentálního obohacování u žáků s Downovým syndromem
Kateřina Jiskrová -
Vztahy uvnitř rodiny s dítětem s mentálním postižením: Vliv na rozhodování sourozenců o jejich kariéře
Tereza HORVÁTOVÁ
Název
Vložil
Vloženo
Práva