Marek Míča
Master's thesis
Aktuální trendy globalizace kamenného maloobchodu
Current trends in the globalization of brick and mortar retail
Abstract:
Tato práce se zabývá internacionalizací FMCG retailu. Jejím cílem bylo zjistit, jak se v průběhu let změnila geografická působnost 4 největších FMCG retailerů, identifikovat strategie internacionalizace zkoumaných retailerů a zhodnotit, jak jsou úspěšné a proč. Také bylo cílem vyvodit z těchto poznatků závěry o internacionalizaci celé kategorie FMCG retailerů. Výsledky ukázaly, že se těmto retailerům …moreAbstract:
This work is focused on the internationalization of FMCG retail. Its aim is to find out how the geographical scope of the 4 largest FMCG retailers has changed over the years, to identify the internationalization strategies of the retailers in question and to evaluate how successful they are and why. The aim is also to draw conclusions from this knowledge about the internationalization of the entire …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 8. 2019
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/81915
Thesis defence
- Date of defence: 19. 1. 2021
- Supervisor: Jiří Zeman
- Reader: Veronika Mokrejšová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/81915
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Marketingová strategie vstupu podniku na nové trhy
František Koutník -
Market entry strategy for Sempre store to Czech Republic
Ksenia Sychevskaya -
Strategie firmy PETROF, spol. s r.o. při vstupu na zahraniční trhy
Nataša Nekrepová -
Strategie vstupu podniku na mezinárodní trh
Kristýna Panochová -
Strategie vstupu firmy na francouzský trh prostřednictvím online marketingu
Michaela Důrková -
Strategie vstupu na zahraniční trh
Pavel Kalista -
Návrh online strategie firmy Veneo pro vstup na zahraniční trh
Pavlína Bujoková -
Marketingová strategie vstupu na mezinárodní trhy pro firmu v oblasti zdravé výživy
Kristýna Pořízková