Bc. Lenka Dvořáková

Master's thesis

Individuální preference při učení žáků standardních a alternativních daltonských škol

Individual preferences in pupil learning standard and alternative Dalton schools
Abstract:
Učební styly jsou v poslední době velmi diskutovaným tématem a mohou mít určité dopady na výuku žáků. Proto je důležité lépe jim porozumět. Cílem této práce je zjistit zda existují nějaké odlišnosti ve stylech učení žáků druhého stupně navštěvujících běžnou základní školu nebo základní školu s alternativní výukou (v našem případě Daltonským plánem). Ke sběru dat byl použit dotazník LSI manželů Dunnových …more
Abstract:
Learning styles are much discussed topic lately and it has consequences to the educational practise. That is why it is so important to understand them better. The purpose of this study is to investigate whether there is any differences in learning styles of pupils attending standard upper primary school or upper primary school with alternative system of education (in our case Dalton plan). We have …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 5. 2015
  • Supervisor: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
  • Reader: PhDr. Zdeněk Stránský

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta