Individuální preference při učení žáků standardních a alternativních daltonských škol – Bc. Lenka Dvořáková
Bc. Lenka Dvořáková
Master's thesis
Individuální preference při učení žáků standardních a alternativních daltonských škol
Individual preferences in pupil learning standard and alternative Dalton schools
Abstract:
Učební styly jsou v poslední době velmi diskutovaným tématem a mohou mít určité dopady na výuku žáků. Proto je důležité lépe jim porozumět. Cílem této práce je zjistit zda existují nějaké odlišnosti ve stylech učení žáků druhého stupně navštěvujících běžnou základní školu nebo základní školu s alternativní výukou (v našem případě Daltonským plánem). Ke sběru dat byl použit dotazník LSI manželů Dunnových …moreAbstract:
Learning styles are much discussed topic lately and it has consequences to the educational practise. That is why it is so important to understand them better. The purpose of this study is to investigate whether there is any differences in learning styles of pupils attending standard upper primary school or upper primary school with alternative system of education (in our case Dalton plan). We have …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/r4b60/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 5. 2015
- Supervisor: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
- Reader: PhDr. Zdeněk Stránský
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DVOŘÁKOVÁ, Lenka. \textit{Individuální preference při učení žáků standardních a alternativních daltonských škol}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2015. Available from: https://theses.cz/id/v0kzis/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Specifika stylu učení u žáků středních škol navštěvujících třídy se sportovním zaměřením v Olomouckém kraji
Aneta FILÍPKOVÁ -
Specifika stylu učení u studentů navštěvující sportovní gymnázium a gymnázium bez sportovní profilace v Ostravě
Nikol ZEZULÁKOVÁ -
Vztah deprese a preference učebního stylu
Václav Mucha -
Translators' Approach to the Text with Regard to Field Dependence and Independence Cognitive Styles
Kamila Zásmětová -
Learning Styles in the Process of Vocabulary Learning in EFL
Anna Lášek -
Learning Styles and Learning Strategies of Gifted Students in English Lessons
Hana Chlubná -
Accommodating learning styles in EFL coursebooks for YL
Květa Šímová